seKAranG BarU AkU SedaR !!

dulu masa bulan 5 tahun 2013 .. smua masyarakat sibuk dgn pilihan raya ..
aku sekeluarga pon sibuk dgn pilihan raya .. tp ternyata .. kesibukan kami sekeluarga ..
berakhir dgn satu khabar berita yg tidak menyenang kan hati kami .. berita yg membuat hati kami hancur ..
kalau bagi korang tak la sehancur bila seseorg meninggal dunia .. tp bagi kami ini mcm begitu ..
sbb ayah aku akn ditukar kan ke IPOH .. walau pun tak sejauh mana klau tengok kat dlm peta ..
tp bg aku dan keluarga ,, itu da cukup jauh kerana kami tak pernah brpisah ..
tp adakah korang akn faham .. tak akn pernah faham sbb korang tak akn pernah rasa ..
korang akn cakap sabar je .. sbb korang tak pernah rasa dan tak akn rasa kan ..
mula lah orng akn cakap " KESIAN NYA KAU " ATAU " AKU FAHAM " ..
tp didalam hati kau mesti cakap nasib baik aku tak jadi mcm tu kan .. aku faham sbb bila seseorg jadi mcm tu .. aku akn trfikir " NASIB BAIK AKU TAK JADI MCM TU " .. aku trfikir mcm tu sbb aku ingat tak akn trjadi kat aku .. tp TIDAK .. kerana ianya baru brlaku dalam hidup aku ..
hidup yg baru aku trfikir akn bahagia selepas ayah aku da sihat dari buatan org ..
da la kena buatan org .. ayah aku ada sakit jantung .. lepas tu kena pindah IPOH ..
klau korang yg ada bapa atau ibu yg selalu outstation mesti korang faham .. tp setengah org ..
bapa atau ibu yg outstation .. tp aku tak .. kalau ayh aku kena pindah IPOH .. mak aku pun kena ikut juga kerana ayh aku ada sakit jantung .. mak aku kena jaga dia .. klau ada org yg kedua-duanya outstation ..
aku rasa dia akn faham .. tp bapa atau ibu korang cuma outstation dan akn balik rumah .. tapi aku tak ..
sbb tmpt keje ayh aku kat IPOH .. dan rumah pun kat sana .. bukan kat sini lagi .. skrng ni aku ,, abg aku ,, adik aku dan mak cik aku tinggal brsama di sini .. mak cik aku skrng adalah ayh dan mak sementara .. tapi bagi kami adik bradik ..
mak cik aku bukan dan tak kan bole jd ayh dan mak kami sementara ..
sbb ayh dan mak kami org yg lembut serta bole ambil hati kami ..
tak mcm mak cik aku .. dia tak akn pandai ambil hati kami adik bradik ..
mak cik aku dingin dgn aku dan abg aku .. aku tak thu la knp dia mcm tu ..
mungkin sbb die tak ada anak kot .. klau hidup brjauhan atau dua rumah ..
brmakna dua periuk la kan .. mak ayah aku bukan la org kaya yg ada duit bila2 masa ..
duit simpanan mak dan ayh aku yg dulu ada puluhan ribu telah tinggal beberapa ribu sbb mak aku sakit kena buatan org .. selepas mak aku sembuh dari buatan org .. ayh aku pula kena buatan org .. masa ayh aku kena buatan org .. duit simpanan yg tinggal beberapa ribu sahaja skrg tinggal 5 ribu lebih la ..sebelum kami tahu ayg aku kena buatan org .. kami tinggal kat rumah sewa .. tp rumah sewa tu nak kena lelong oleh pihak bank .. ayah aku cuba nak beli rumah tu tp mahal .. ayh aku buat keputusan nak buat pinjaman untk beli rumah .. ayh aku pun cari lah rumah dan da jumpa .. satu rumah yg agak murah sedikit .. ayh aku pun dapat pinjaman dari bank ..ayh aku guna duit pinjaman tu untk beli rumah tu tp syng nya rumah tu kecil .. kecil sgnt .. aku ingat kami akn tinggal dalam rumah kecil tetapi .. ayh aku nak sambung rumah tu dgn duit pinjaman tu ..
ayh ckp dgn kami adik bradik yg dia nak guna duit simpanan kami adik bradik untk sambung rumah tu ..
kami adik bradik setuju dan smua duit aku serta abg dan adik aku ,, ayh aku guna ..
jadi duit kami smua da abis .. aku ingat kan lepas duduk rumah sendiri ,, hidup kami bahagia .. rupa2 nya tak .. kami baru thu ayh aku kena buatan org oleh ibu angkat dia ..
ibu angkat ayh aku nak ayh aku lupakan mak aku dan adik bradik aku ..
ibu angkat ayh aku nak masa depan ayh aku hancur .. selepas ayh aku sembuh dari buatan org ..
tiba2 ayh aku kena pindah IPOH .. hidup kami purak peranda .. dgn masalah kewangan serta kami brpisah dgn ayh dan mak .. aku da rasa pasrah utk belajar .. semangat aku hilang jauh entah ke mana ..
tp dalam hidup ini tak seorang pun akn faham perasaan kami sekeluarga .. hanya ALLAH sahaja yg fhm ..
kerana kami tahu ini lah cubaan dan dugaan ..
tp sampai bila .. kami sekeluarga hidup ibarat sudah jatuh ditimpa tangga ..
aku cuba sabar dari hari ke hari .. tp ,, makin hari makin sakit hati ini ..
makin parah luka dihati .. makin lebih parah hati ini akn luka ..
tp aku akn cuba buat hati ini sembuh .. sembuh dari luka yg parah ..
tp luka ini akn sembuh hanya dgn MAK DAN AYAH kami berada disini dan brkumpul sekali lagi dan hidup bahagia ..
itu sahaja hajat aku ..

Comments

Popular posts from this blog

haPPy NyA ~ n pOLak gILA !!!!

DEngR La LuaHAn seORnG iNSan n HAmBa aLLah !!!!!!!!!!!